torstai 8. marraskuuta 2012

Nyt joutuu haukkumaan television lintuja




Partakorppikotka pesässään - isolta näyttää:)

Aina emo ruokkii jälkeläisiään - komeanokkaisia ovat. Näitä en ole nähnyt livenä!

lauantai 3. marraskuuta 2012

Jekku kylässä pyhäinpäivänä

Hirvenluuta parempaa ei voisi ollakaan!

Suorastaan hartaudella nautin näin harvinaiset antimet:)



En välitä vaikka Jekku ahmii herkkujani.....on se kyllä niin voimakas ja sukkela liikkeissään!


torstai 1. marraskuuta 2012

Metsän antimet jalostusvaiheessa

Uunissa muhitettu hirven niska odottaa pääsyä keittoon.

Lihan tuoksu tuo veden kielelle - aivan varmasti saan aikanaan noita luita kaluttavaksi.
Ikinä en ota pöydästä mitään, nyt vähän esitän valokuvausta varten.....

Lumitilanne lokakuun lopulla 2012

Talventulon olen jo kerran elämässäni nähnyt. Taitaa tietää minulle elämää "narun jatkona" kun metsälle ei niin vain enää pääse. Toisaalta nautin oman tutun ympäristäni tarkkailusta nyt kun olen ollut täältä paljon pois.

keskiviikko 31. lokakuuta 2012

Kanalintujen metsästys loppui

Nönö uurasti eka syksynsä metsällä oikein tosissaan:) Saaliit ylitti allekirjoittaneen toiveet ja parasta herkkua ovat tietysti teeri ja metso. Täytyy taas tutkailla marttojen riistaruokaohjeita ja soveltaa viikonlopuksi teerestä gourmetateria.
Valkea lumi ja täysi kuu ovat tuoneet tämän lokakuun lopulle hiukan valoa ja helpotusta pimeyteen.
Blogi toimii hyvin sääpäiväkirjanakin, vuosi on kulunut ja kuvista näkyy vuodenaikojen vaihtelu eikä tarvitse kiistellä menneistä keleistä.
Pieni koira on uupunut ja laihtunut langanlaihaksi. Toinen takajalka on kipeä ja kasvattajalta tuli vinkki että Nönön voisi viedä fysioterapetille jos häneltä saisi "jumppaohjeita".

keskiviikko 24. lokakuuta 2012

Urbaanibloggari ihmeissään

Tämä saalis osui kohdalle 23.10. metson taival tuli tiensä päähän. Emo ja "pikku-Nönö" tutkivat, nuuhkivat ja toimivat kuten kunnon lintukoirien pitääkin. Allekirjoittanut on ihmeissään kun Nönö lähtee isäntänsä kanssa "salomaille" niin lähes aina on tuliaisina herkkuja, joista ennen olen kuullut vain puhuttavan. Primitiivistä hommaa.....koiran ja isännän yhteistyötä parhaimmillaan.

maanantai 22. lokakuuta 2012

Kämpillä ja korven keskellä

Lopenuupuneet kämpillä.

Miten voikaan olla näin suuri metsä!

Täällä olen ypöyksin luonnon keskellä! Nautin suunnattomasti vapaudesta!